Zaterdag 17 maart 2018

17 maart 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Yes yes yes, een heel jaar naar uitgekeken en hopelijk gaat het vandaag gebeuren! De airboat tour in de bayou tussen de alligators! Volgens de dame gisteren van een boekingkantoortje gingen die vandaag en morgen niet uitvaren omdat ze 2 dagen storm en regen geven hier in New Orleans. Maar vastberaden als ik ben gaan we toch ter plaatse eens een kijkje nemen. Het is 8 u en het zonnetje schijnt al dus... duimen maar. Na een half uurtje rijden komen we aan de bayou, we gaan inlichtingen vragen en, no problem, we boeken de kleinste boot (max 10 pers), die gaat sneller en kan op kleinere waters, dus leuker. We nemen voor de zekerheid poncho's mee op aanraden van de man, we moeten ze enkel betalen (3$) als we ze gebruikt hebben. (Als we terug zijn later die middag beseffen we dat we de poncho's niet gebruikt, nog bijhebben, en niet betaald, oeps) 10 u en we stappen in de boot, Britt is zeer rustig aangezien ze het in eerste instantie niet zag zitten maar nu toch wel. Fijn zo! Geweldig gewoon. We zijn nog geen 10 minuten weg en we zien de ene na de andere alligator, ongelooflijk! Van klein naar groot, echt een droom die waar wordt. Met de boot cruisen in de bayou, niks dan water en natuur rondom ons en de zalige geur! Als kers op de taart heeft onze gids (man die de boot bestuurt) zijn alligator bij, piepklein, ongeveer 20 cm, maar wel al 2 jaar, en... We mogen hem vasthouden!!! Niet normaal, wat een belevenis. Onze poncho hebben we niet nodig gehad (hoodie met kap voor de paar druppels die gevallen zijn), buiten Britt, sjans. Het zit erop, en het was geweldig, maar dat had ik al gezegd denk ik eh 😂. En nu... eten, je raad het goed, Wim en Britt willen Mc Donalds dus ja alé dan maar. 😂 hup terug naar the city New Orleans! Snel iets anders aandoen en hop onnen en hop offen! We stappen op aan het WO2 museum, aangezien we een half uurtje moeten wachten eer de bus komt gaan we eens kijken in de shop en de inkom van het museum maar je moet nu eenmaal keuzes maken, we kunnen niet alles doen. De bus is er, nog eens een leuk rondje gemaakt met een ferme regenbui, even een shoppingmall binnen en dan eentje drinken. Tis weer 17 u... Even naar appartement, douchke nemen en uurtje platte rust want om 20 u moeten we in Commanders Palace (1 van de beroemdste restaurants van New Orleans) zijn om ... jaja...te eten!
Het is ook St. Patricksday! Je kan er hier niet naastkijken! Die Amerikanen zijn zo zot als een deur hier 😂. Wij blijven bewust uit het feestgedruis.

1. Gerda Veeckmans:
    18 maart 2018
    Ik heb vandaag op de Nederlander se tv een reportage gezien van Frans Brauwer en Mariska die doen ongeveer die route ook .Volgende week is de tweede afl ..
    Geniet maar goed van en kom naar huis met super verhalen
  2. Britt - Kris - Suzy - Wim:
    18 maart 2018
    Oh ben ik benieuwd naar. Wil ik wel zien als we thuis zijn.
  3. Betty en marcel:
    18 maart 2018
    Kun je een kleine alligator meebrengen voor op de vijver. Gisteren twee klote voetbalwedstrijden gezien Thes en de Beker.