Vrijdag 16 maart 2018

16 maart 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Waking up in New Orleans! I love it when a plan comes together! Lekker warm 22 graden woepwoep. De mannen gaan inkopen doen om de frigo te vullen voor de volgende dagen en wij zetten alvast de ontbijttafel klaar! Spek met eitjes (made by Wim)  hmmm lekker. Wat gaan we doen. Na een overleg beslissen we om New Orleans te verkennen met de hop on hop off bus voor 3 dagen. Ok we stappen op in Magazine street en merken dat we toch wel in een fancy buurt zitten met mooie specifieke huizen, leuke winkeltjes en trendy zaakjes. Later op de dag beseffen we dat we nergens anders wilden verblijven dan hier. Zaaalig op de bus in deze zalige stad. Veel te veel te zien om in één keer op te slorpen. De wereldberoemde "French Quarter", hier stappen we af. Maar we komen eerst aan Bourbon street, alsook wereldberoemd. Niet normaal wat je hier ziet, ongelooflijk! Als je denk het allemaal al gezien te hebben, you have not been in Bourbon street! (Zie foto's) Aha Hardrock café, hier moeten we zijn. Een paar t-shirts gekocht voor enkele vrienden en onszelf, terwijl we staan af te rekenen zie ik ineens naast mij een paar negers van hoogstens 12 jaar één voor één een set drumsticks van de toonbank pikken!!!! Normaal hier blijkbaar, waarom betalen we toch... 🤔 nu eentje drinken!!!! Cola light voor mij en Britt en the guys een biertje dabei!  Hup met de geit, een statie verder richting Jackson square, mooi hier maar superveel toeristen. Weer een dorstje, ajajaj toch, maar deze keer  voor ons chardonnay en Wim en Kris  scezerac, een typisch drankje van hier en daarna een biertje. Alweer 18 u... Wat gaat de tijd snel! Taxi terug want de bus rijdt niet meer. Even rusten, douchke pakken en jaja eten. We gaan voor creools vandaag bij JoeyK! Voor Wim, kris en ikzelf jambalaya, hmmm zeer lekker en Britt scampi met champignon en fetuccini. We vragen een lekker wijntje erbij, het minst zoete, ze stelt een Duitse Riesling voor 🤔🤔🤔 toch maar niet, we gaan voor een Californische chardonnay. Terug naar ons appartement en we vallen allemaal in slaap waar we staan. Morgen op tijd op want we gaan mijn droomevenement doen! Airboat tour in de bayou!!!!!!