Donderdag 15 maart 2018

15 maart 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Ik wil ook zo een zalig bed! Wooow keigoed geslapen, 8 u, tijd om op te staan en nog even genieten van ons prachtig verblijf "The Natchez Pearl". We maken ons een paar toastjes met choco en hesp (Niet gelijk op een toast eh 😁), rustig inpakken en off we go. Dag Natchez, zeer mooi stadje, zeker een aanrader, hier hadden we nog een dagje willen blijven maar nu op naar New Orleans. 3 uur rijden voor de boeg maar we stoppen nog om "The Oak Alley Plantation" te bezoeken. Een Plantation van suikerriet die laat zien hoe het hier vroeger aan toeging met de slaven en de eigenaars, indrukwekkend. Zeer mooie plantage maar niks meer origineel, spijtig. Snel even iets drinken en een broodje eten, hier hebben we ook even WiFi, dus even mails checken en... oh nee, Britt krijgt een email dat ons verblijf in New Orleans overboekt is!!! En nu, we krijgen een upgrade naar een groter appartement en mogen laat uitchecken als we willen. Even zoeken waar het is, tja toch wel 30 minuten wandelen verder uit de stad, maar ja wat is de andere optie. Aangekomen blijkt het toch een mooie buurt en hier zou ook vanalles te doen zijn, een meer fancy buurt hier! Zeer vriendelijke uitleg en ok we zijn content, zeer mooi appartement met mooi zwembad maar dat gaan we volgens de weersvooruitzichten niet kunnen gebruiken. Warm maar bewolkt en kans op regen de volgende dagen πŸ˜•. Nu, snel uitpakken, douchke nemen want om 19 u moeten we op het Toptaco festival in het Woldenberg Park zijn, waar we een paar dagen geleden tickets hebben voor gekocht. Zeer benieuwd. Festival begint om 19 u met chefs uit heel New Orleans die taco's en cocktails maken waar we van 19 u tot 22 u van mogen proeven en stemmen welke de beste zijn. Leuk concept. 55€ inkom p/p maar 3 uur taco's eten en cocktails drinken. Zeer leuk, er zijn lekkere taco's maar ook taco's die niet te eten zijn, idem met de cocktail. Voor de sfeer, check onze foto's. Rond 21.15 u hebben we het hier wel gehad en gaan we nog een pub opzoeken. Toch wel een klein zatteke πŸ˜‚. Taxi richting ons appartement met Yasir onze taxichauffeur is een leuke goedkope rit van 10,40 $ ! Nog even boodschappenlijstje maken voor morgen en slapen.

1. Betty en marcel:
    16 maart 2018
    Amaai weer allemaal fantastisch πŸ€—πŸ€—πŸ€—
  2. Betty en marcel:
    16 maart 2018
    Heb deze middag tijdens de wandeling alles verteld aan kingston en hij heeft nogal genoten. American footbal ok.
  3. Britt - Kris - Suzy - Wim:
    16 maart 2018
    Da laatste is van Marcel zeker πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
  4. Betty en marcel:
    Jaja