Woensdag 14 maart 2018

14 maart 2018 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Goedemorgen! 7.45 u! Op naar 'The Natchez Pearl!
Woehoew lobby is om 8 u open dus juuuu!
Ik heb nog nooit zoveel actie gezien s morgens πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ 7.45 u ogen open en 8.10 u zitten we met 4 in de auto! Uitchecken en hit the road 😁 we beseffen nu toch dat we luxepaarden zijn hoor. Geen houten brak mee ne betonnen vloer om te douchen en een mottig plastieken gordijn... bah. Alhoewel het allemaal spik en span was maar toch... het was wel een mooie ervaring maar, been there, done that. Hasta la Vista 'Clarksdale ' en ' Shack Up inn! On the road again ( ook een goe lieke😁) ontbijt zoeken en tanken! Ook een speciaal systeem hier, maar behulpzaam gelijk die mensen hier zijn, geweldig, bij ons laten ze je gewoon sukkelen hoor (Ikke nie eh πŸ˜‚) Ben wel grappig vandaag eh πŸ€£πŸ˜‚. Da beloofd, nog meer flauwe humor πŸ˜‚.Β  Waar gaan we ontbijten? Dat is hier een groot probleem, normaal ontbijt... na een uurke rijden en honger stoppen we dan toch maar bij Burger King Breakfast πŸ€” ne warme croissant met spek en eieren tussen. Bwa ik heb al slechter gegeten. Hup weer auto in en nog 3 uur rijden. Heel andere omgeving nu. We gaan een sjiekere kant op. Veel groener en het wordt al warmer, 18 graden!!! 13 u aangekomen maar we weten dat we pas om 16 u binnen mogen maaaaar we gaan toch proberen... zonder succes, ze zijn nog aan het poetsen. 15 u is het klaar zeggen ze. Dan maar...je raad het al... iets eten πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ eerst even cruisen door de stad en de prachtige Mississippi bewonderen. Supermooi! We staan gewoon aan de Mississippi. Opslorpen en genieten van het moment! We vinden een leuke plek "biscuit and blues". Daar eten Britt en ik een grilled chicken salad en Wim en Kris iets typisch van hier, een po boy, een speciaal broodje met iets warm tussen, Wim met gefrituurde scampi en Kris met catfish. 14.55 u, we gaan nog eens proberen. Nope, nog niet klaar,Β  binnen 30 minuten zijn ze klaar. Wandeling door de stad op zoek naar een leuk plekje om iets te drinken. Niet dus... alles sluit hier tussen 14 u en 17 u. Siesta ofwa? Dan maar gewoon stadswandeling.Β  15.30 u yep we kunnen binnen. Prachtig gewoon hier! Alles erop en eraan (zie foto's), spijtig dat we hier maar 1 nacht zijn. Even chillen met e-reader op terras in het zonneke! Zaaalig. Aangezien we hier zo een mooie locatie en huis hebben met een geweldige keuken beslissen we om een homemade meal te eten. Dus de mannen naar de supermarkt, avondeten en ontbijt halen. Ondertussen een douchke genomen, de mannen zijn ook terug,Β  maken zich ook klaar en we gaan downtown Natchez aperitieven en nog een wandeling naast de mississippi maken. Wandeling check, nu nog een leuke bar vinden.Β  Viola Bowie's Tavern! Met een leuk typisch terras met zicht op de Mississippi maar we gaan toch eerst binnen, want we weten niet of we op terras alcohol mogen nuttigen. Achter deze zware deur schuilt weer een geweldig mooie zaak, tis altijd een fijne verrassing als je hier ergens binnenwandelt! Supergezellig! Britt en ik nemen een chardonnay en de mannen coors light,Β  het lokale bier hier. En ja we mogen op terras alcohol drinken. Zaaaaaalig. Na toch wel 3 aperitieven krijgen we , jawel, honger! Terug naar 'The Natchez Pearl' ons huis voor vannacht.Β  Wim begint te koken (American Ribeye met gebakken aardappelen in de schil, champignons en sla en tomaat) maar al snel gaat het brandalarm hier af !!! Oei, wat nu, 3 kiekes zonder kopΒ  beetje in paniek en Wim, oef, hij krijgt het af zonder dat de brandweer voor de deur staat πŸ˜‚. Hmmm heel lekker gegeten. Hit de zetel en Coyote Ugly is op TV! Nog effe tv dus en jaja bedje in! Ongelooflijk goeie bedden hier in Amerika maar dit spant de kroon! Zaaalig. Dat is dus het codewoord voor vandaag, dat zegt genoeg eh!!! Salukes